ترفندهای بازاریابی برای افزایش دنبال کننده‌ها در اینستاگرام (قسمت اول)

سایت ما حاوی مقالات مفید آموزشی درباره سئوی سایت است

برای پیدا کردن مطلب مورد نظر می توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو نمایید

 

اگر از هرکدام از بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی بپرسید سؤال و دغدغه شماره یک شما در اینستاگرام چیست، جواب اکثر آن‌ها به دست آوردن دنبال کننده‌های (followers) بیشتر در اینستاگرام خواهد بود. در حالی که تعداد زیادی از کاربران این‌گونه پاسخ خواهند داد که اهمیتی نمی‌دهند چقدر دنبال کننده در صفحه اینستاگرامی خود دارند. اما این موضوع خیلی ساده می باشد که هر چقدر مخاطب بیشتر داشته باشید، به افراد و مشتری‌های بالقوه دسترسی خواهید داشت. جدا از تنها تعداد و شماره، به تعداد دنبال کننده به نسبت اندازه‌ی ظرفیت بازار خود فکر کنید.

درحالی که شما نباید اهمیت همه‌ی اهداف و مقصدهای اینستاگرام خود را فراموش کنید، تعداد دنبال کننده‌ها در اینستاگرام شما می‌تواند موفقیت کوشش‌های دیگر شما را به خوبی نشان دهد. همیشه عالی می باشد اینکه بدانید پیام کسب و کار شما به خوبی مورد قبول واقع می گردد و در مخاطبان شما طنین‌انداز می گردد و یک از راه‌های اندازه‌گیری آن تعداد دنبال کننده‌ها می باشد.

و اما ترفندهای بازاریابی اینستاگرام …

یک استراتژی قوی و متعهدانه در تأثیر شما در بازار، بدون شک با تعداد دنبال کننده‌ها و اندازه جامعه‌ای که ساخته‌اید قابل نظاره می باشد. برای یاری به این موضوع شما جامعه خود را در اینستاگرام بر اساس استراتژی مخصوص به خود بسازید، مجموعه‌ای از ترفندهای و راهنماها جمع‌آوری شده می باشد.

۱- از هشتگ بهره گیری کنید

یک هشتگ خوب یک روش عالی برای بالا بردن شانس در معرض نمایش بودن و تعامل شما با مخاطب خواهد بود. اما بسیار ساده می باشد که شما یک سو بهره گیری کننده از هشتگ ها باشید، چیزی که نتیجه عکس بر مخاطب و جامعه شما خواهد داشت. برای یاری به شما که مطمئن شوید هیچ وقت وارد این محدوده اغوا کننده نمی‌شوید، مجموعه از بایدها و نبایدها را در بهره گیری از هشتگ آورده‌ایم:

  • بایستی هنگام بهره گیری از هشتگ ها خاص باشید.
  • بایستی هشتگ های مناسب با همان شبکه اجتماعی تهیه کنید.
  • بایستی هشتگ های مرتبط و برند نشده را ذکر کنید.
  • نباید خیلی طولانی و خیلی تخصصی باشد.
  • نباید بجای کلمات بیشتر از هشتگ بهره گیری کنید.
  • نباید همه چیز را هشتگ کنید.
این مطلب را هم بخوانید :   ترفند بهینه سازی سایت : چرا فروش سایتمان افزایش پیدا نمیکند؟


کنار هشتگ های مرتبط برنده نشده در مورد کسب و کارتان، بهره گیری از هشتگ های برند چیزی می باشد که می‌تواند به شما در خلق جامعه‌ای بین شما و مشتریان شما یاری کند. برند شما از در معرض نمایش بودن برای مشتری‌های جدید سود خواهد برد و مشتری‌های شما احساس علاقه‌ای که نسبت به تعامل با برند شما دارند سود خواهند برد. این مناسب ترین راه برای ایجاد انگیزه در جامعه اینستاگرامی شما می باشد که با برند شما وارد تعامل شوند و در صفحه برند شما محتوایی که توسط خود کاربران تولید شده را به نمایش در بیاورند.

هشتگ ها مناسب ترین روش برای سازمان‌دهی محتوای شما و رشد جامعه‌ی مخاطب شما هستند.

۲- از یک به عهده گیرنده میزبانی کنید

برای اکثر کسب و کارها، برند شما متناسب با فضا و بازاری می باشد که درون جامعه‌ی کسب و کار شما شکل گرفته می باشد. یک روش برای ایجاد ارتباط با بقیه اعضای این جامعه از طریق میزبانی از یک به عهده گیرنده (takeover) اینستاگرامی شکل می‌گیرد که شما از یک عامل تأثیرگذار (influencer)، کارمند، سفیر یا کاربر فعال جامعه تخصصی خود دعوت می‌کنید تا تغذیه اینستاگرام شما را برای یک روز به عهده بگیرد. میزبانی از یک به عهده گیرنده اینستاگرامی به شما یاری می کند تا به خیلی از اهداف خود در شبکه‌های اجتماعی برسید، که ممکن می باشد منجر به افزایش تعاملات مخاطبان شما، جذب دنبال کننده‌های بیشتر یا باعث ایجاد یک پیام معتبر از برند شما خواهد گردید.


در یک اتفاقی که اخیراً رخ داد، زاک برمن از  The Juice Truck (کسی که یک جامعه اینستاگرامی با بیش از ۳۰٫۰۰۰ هزار دنبال کننده دارد) در مورد قدرت یک به عهده گیرنده صحبت نمود و تبیین داد که این موضوع که بگذارید یک شخص دیگر هر دو یا سه ماه یک بار مسئولیت صفحه اینستاگرامی شما را به عهده بگیرد یاری می کند که به برند یاری می کند شبکه‌های اجتماعی خود را به یک سطح کاملاً جدید برساند. برمن تبیین داد که یک به عهده گیرنده اینستاگرامی به عنوان یک شریک در زمینه کاری، به The Juice Truck اجازه داد تا دیدگاه شخصی دیگر را وارد کار کند و ماهیت برند را در زندگی شخصی خود به کار بگیرد، در حالی که ماهیت سرزندگی حضورشان در شبکه‌های اجتماعی را نیز رشد می‌دهند.

دستورالعمل The Juice Truck برای به‌کارگیری موفق یک به عهده گیرنده اینستاگرامی شامل نکات زیر می گردد:

این مطلب را هم بخوانید :   مقاله بهینه سازی سایت: راهی آسان، سریع و لذت بخش برای فروش و بازاریابی
  • برای با کاندیدهای به عهده گیرنده موجود که قبلاً هیچ تعاملی با آن‌ها نداشته‌اید ارتباط بگیرید، شروع کنید زیر عکس‌ها و پست‌های آن‌ها نظر بگذارید یا عکس‌های آن‌ها را لینک کنید تا به آن‌ها حس این را بدهید که احساس نزدیکی با برند شما را در آن‌ها ایجاد کنید.
  • با محصولات دیگر برندها یا کمپانی‌ها عکس بگیرید و اینستاگرام آن‌ها را در پست خود تگ کنید تا یک جلب توجه ارزشمند کنید.
  • ارتباطات جدیدی ایجاد کنید اما ارتباطات قبلی خود را رشد دهید و مستحکم‌تر کنید. تنها به افرادی که تعداد دنبال کننده بیشتری دارند نزدیک نشوید اما به پیام رسانه‌ای برند آن‌ها در صفحه خود فضا بدهید تا خود جلوه‌ای از آن باشید.
  • به کاندیدهای آنلاین از جامعه و مخاطبی که آن‌ها پشت خود دارند را در  نظر داشته باشید که شاید به‌خوبی با برند خود شما جور دربیاید.
  • به یاد داشته باشید اگر احساس می‌کنید که این موضوع مناسب نیست و فرد دیگری با ارزش‌های اصلی شما هم‌خوانی ندارد، همیشه مجبور نیستید بله بگویید. اما ارتباط بالقوه خود را برای آینده با آن‌ها قطع نکنید و همیشه تکریم بگذارید.

۳- مسابقات برگزار کنید

اینکه همه به چیزهای رایگان علاقه دارند یک حقیقت جهانی می باشد. اگرچه شما شاید از فکر اینکه چیزی را همین‌طوری بدون منفعت بدهید متنفر باشید، اما حقیقت این می باشد که اگر هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات را در نظر بگیرید که مقرر می باشد همان هیاهو همهمه‌ای را میان مشتریان شما ایجاد کند که یک مسابقه نیز می‌تواند راه بی اندازد، پیش‌بینی یک جایزه از قبل تهیه شده خیلی بیشتر از چیزی که در ظاهر مشهود می باشد ارزرش دارد. Wishpond این‌گونه تبیین می‌دهد: “طرح یک مسابقه می‌تواند به همان مقدار تعامل میان شما و مشتریان ایجاد کند که هزاران بخش محتوایی می‌تواند تولید کند. پس وقت و انرژی خود را ذخیره کنید.”

راه‌اندازی یک مسابقه در اینستاگرام می‌تواند یک روش خیلی خوب برای اینکه به دنبال کننده‌های خود جایزه بدهید و از آن‌ها قدردانی کنید باشد و در عین حال دنبال کننده‌های جدیدی را به صفحه برند شما در این اینستاگرام جذب می کند. مخصوصاً مسابقه‌ای که راه انداختید به شرکت کننده‌هایی نیاز داشته باشد یک دوست را در قسمت نظرهای پست شما تگ کند. دیگر ایده‌های راه‌اندازی مسابقه اینستاگرامی شامل موردها زیر نیز می گردد:

این مطلب را هم بخوانید :   ترفند برای وبمسترها: راه های آسان برای افزایش فروش اینترنتی و کسب و کار اینترنتی آموزش محور بهترین نوع کسب و کار

  • “لایک” کنید تا برنده شوید – شرکت کننده‌ها با لایک کردن وارد مسابقه می شوند.
  • مسابقات نظر دهی – شرکت کننده‌ها کامنت می‌گذارند تا وارد مسابقه شوند.
  • مسابقات با عنوان “ماجراجویی خود را انتخاب کنید” – شرکت کننده‌ها مجموعه‌ای از عکس‌ها در پست‌های مختلف دنبال می‌کنند تا پست برنده را پیدا کنند.

مسابقاتی که بر اساس محتوای تولید شده توسط کاربر (User-generated content) باشد نیز یک روش بی‌نظیر می باشد تا تعاملی را در میان جامعه‌ی خود ایجاد کنید و تعداد دنبال کننده‌های خود را افزایش دهید. از مخاطبان خود بخواهید یک عکس مرتبط در اینستاگرام خود پست کنند و هشتگی که شما برای این مسابقه تولید کرده‌اید را در پست خود بهره گیری کنند. با این روش نه تنها یک مسابقه را اداره می‌کنید بلکه جامعه‌ای را از طریق تعامل با هشتگ بخصوص ایجاد می‌کنید. شما این امکان را نیز دارید که ورودی‌های مسابقه را به اشتراک بگذارید که خود این موضوع محتوای جدیدی را برای صفحه کاربری شما در اینستاگرام ایجاد می کند. این موضوع .واقع ارزش یک جایزه را ندارد؟!

من در قسمت جستجو (Explore) شروع به دنبال کردن صفحه اینستاگرامی صرفاً بر اساس اینکه آن‌ها در حال برگزاری مسابقاتی هستند و به من هم برای شرکت در این مسابقات نیاز دارند. مدت‌ها بعد از اینکه مسابقه به پایان رسد من هنوز صفحه آن‌ها را دنبال بنا بر یکی از این دو دلیل: ۱) یادم رفته بود که آن‌ها را آنفالو کنم. ۲) آن‌ها محتوایی جالب، ارزشمند یا زیبا را پست می‌کردند. اگر هدف شما جذب دنبال کننده‌های بیشتر در اینستاگرام می باشد پس این سناریوها درمورد‌ی مشتری‌ها به درد شما خواهد خورد. البته که ما همیشه پیشنهادمان این می باشد که گزینه دوم قابل اطمینان تر می باشد.

اگر به دنبال یک روش ساده برای راه‌اندازی یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی هستید، این موردها به شما یاری خواهد نمود:

  • تعداد ورودی‌های یک مسابقه را در صفحه اینستاگرامی خود یا دیگر شبکه‌های اجتماعی خود به نمایش بگذارید.
  • ورودی‌های که از هشتگ یا منشن های (mention) ضروری می‌آیند بپذیرید.
  • امکان رأی‌گیری و نظر دهی روی ورودی‌ها را فعال کنید تا اندازه تعامل را افزایش دهید.

مسابقات یک روش عالی برای جذب دنبال کننده‌های بیشتر در اینستاگرام می باشد. پس زمانی را در نظر بگیرید تا به دنبال کننده خود برای تعهدی که به برند شما دارند در قالب راه‌اندازی مسابقه جایزه بدهید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت