استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود را بسازید (قسمت دوم و نهایی)


وقتی که فروشگاه اینترنتی خود را می‌سازید تازه اولین قدم برای ساخت امپراتوری آنلاین خود را برداشته‌اید. مشتریان احتمالی شما بایستی درمورد‌ی شما بدانند اگر می‌خواهید در میان رقبا دوام بیاورید. بازاریابی فروشگاه آنلاین شما بخش سرگرم‌کننده آن می باشد و ما راه‌های ساده‌ای را به شما ارائه می‌دهیم تا از یک کسب‌وکار ناشناخته خود پس مدتی خود را جزو خانواده تجارت الکترونیک بدانید.

در قسمت اول این مطلب از خلق مخاطب به‌وسیله‌ی دیده شدن و حضور در شبکه‌های اجتماعی و همین‌گونه وبلاگ نویسی برای ایجاد انگیزه در مشتری صحبت گردید. حال در قسمت دوم و نهایی این مطلب از دیگر راه‌های ایجاد استراتژی صحبت می‌کنیم و آن‌ها را با هم مطالعه خواهیم نمود.

11تبلیغات آنلاین

اگر آن‌قدر آماده هستید تا مخاطب از نقاط دورتر داشته باشید، نوعی دیگر از تبلیغات آنلاین را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو مانند Google و Bing بسته به نوع مخاطبی کوشش به رسیدن به آن دارید تبلیغات انجام دهید.

سایت ما حاوی مقالات مفید آموزشی درباره سئوی سایت است

برای پیدا کردن مطلب مورد نظر می توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو نمایید

 

 

اگر به دنبال تبلیغ بر اساس یک جمعیت شناسی خاص یا مردمی که اخیراً در صفحه شبکه اجتماعی شما را لایک کرده‌اند هستید، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را در نظر داشته باشید. به این فکر می‌کنید که کسی را استخدام کنید تا در این قسمت کار شما را یاری کنید؟ باز هم به بیدُک فکر کنید زیرا تبلیغات هدفمندی در شبکه‌های را به شما ارائه می‌دهد که به شما یاری خواهد نمود به مخاطب که آن‌ها را برای کسب‌وکار خود تعیین کرده‌اید برسید و بعد از آن تنها کاری که انجام می‌دهید اینکه عقب بنشینید و ببینید چطور ترافیک وارد وب سایت شما خواهد گردید.

این مطلب را هم بخوانید :   آموزش بهینه سازی سایت: روش های افزایش بازدید وب سایت کسب و کار اینترنتی

11بازاریابی ایمیلی

به محض اینکه مخاطبان خود را جذب کردید، آن‌ها مشتاق خواهند بود که از شما بشنوند. زمانی که فروشگاه خود را در بیدُک می‌سازید به اطلاعات مشتریان خود دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آن‌ها را داخل یک حلقه نگه دارید. بعد از می‌توانید ایمیل‌های زیبایی با بهره گیری از سرویس‌های ارسال کمپین‌های ایمیل داخلی و خارجی بسازید و آن‌ها را از حراج‌های مناسبتی و انواع پیشنهاد‌هایی که برای فروشگاه خود در نظر می‌گیرید آگاه کنید. از آنجا دیگر می‌توانید آدرس ایمیل خود را حتی در حساب‌های کاربری خود رد شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید که حتی به مخاطب بیشتری هم دسترسی پیدا کنید. بازاریابی ایمیلی برای ترویج وب سایت فروشگاه اینترنتی شما ضروری می باشد و یک روش عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریانتان می باشد. هرماه یک ساعت برای تنظیم برنامه زمان‌بندی خبرنامه خود وقت بگذارید و ایده‌های سرگرم‌کننده و تازه‌ای را برای خواننده‌های خود بیابید.

11بهینه‌سازی

اگر می‌خواهید به تمام پتانسیل خود دست پیدا کنید، آماده باشید تا هر چیزی را بهینه‌سازی کنید. با درک صنعت مربوط به محصولات خود و در نظر داشتن اینکه رقبای شما چه‌کار می‌کنند شروع کنید. بفهمید چه چیزی به کار می‌آید و چه چیز به کار نمی‌آید تا راهی برای به دست آوردن پیچیدگی منحصر به فرد خود برای صنعت محصولات خود پیدا کنید. قطعاً مهم‌ترین درس‌هایی که یاد خواهید گرفت از مطالعه کارهایی می باشد که در کسب‌وکار خودتان انجام می‌گیرد. از ابزاری مانند وب سایت واکاوی گر گوگل (Google Analytics) بهره گیری کنید تا رفتار کسانی که به وب سایت شما سر می‌زنند ردیابی کنید و نکاتی را که می‌توانید بهبود دهید یادداشت کنید. شما همین‌گونه نیاز خواهید داشت تا به این را در نظر بگیرید که ترافیکی که به وب سایت شما می‌آید از کجاست. اگر میبینید که بیشترین ترافیک از سمت شبکه‌های اجتماعی می‌آید، پس بایستی به کوشش‌های خود در آن پلتفرم تمرکز کنید. اضافه بر مطالعه آنالیزهای وب سایت شما می‌بایست مستقیم سراغ منبع یعنی مشتری‌های خود بروید. در بیدُک قابلیت این وجود خواهد داشت تا درون سیستم با مشتری‌های خود از طریق ارسال پیام ارتباط داشته باشد و ببینید چه چیز از ذهن آن‌ها می‌گذرد و به نقدها و پیشنهادهای آن‌ها در جهت بهینه‌سازی گوش کنید.

این مطلب را هم بخوانید :   راهکار سئو:افزایش فروش و سوددهی فروشگاه اینترنتی

اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای اینترنتی

با تغییر و انقلاب در دنیای فنّاوری‌های مدرن، کسب و کارهای آنلاین کوچک و متوسط هر کاری انجام می‌دهند تا در همین راستا حرکت کنند و از قافله عقب نمانند. حتی کسب و کارهای فیزیکی هم به فکر رقابت در محیط آنلاین افتاده‌اند و با در نظر داشتن طریقه بازار مدل کسب و کار خود را تا حد زیادی تغییر داده‌اند و رو به دنیای آنلاین آورده‌اند. یکی از فاکتورهایی که به کسب و کارها برای رقابت با رقبای کوچک و بزرگ خود یاری می کند، بازاریابی دیجیتالی و آنلاین می باشد که با تأثیر از این موضوع می‌توانند به جذب بازاری آنلاین و سودآور دسترسی پیدا کنند و در این فضا رشد کنند.

اما چرا بایستی بازاریابی دیجیتالی انجام داد؟ وقتی حرف از موفقیت یک کسب و کار اینترنتی می‌زنیم، بازاریابی آنلاین تأثیر کلیدی را بازی می کند. برای یافتن بازار هدف و نشان دادن محصول و خدمات شما به مخاطبان، نیاز به بازاریابی دیجیتال خواهید داشت. با داشتن یک استراتژی خوب در بازاریابی آنلاین می‌توان برند شدن، ترافیک زیاد به وب سایت و فروش بیشتر را انتظار داشت. حالت‌های ایجاد ارتباط در فضای اینترنت با مشتریان و بازاریابی دیجیتالی سازگارتر، سریع‌تر ، قابل اندازه‌گیری و نتیجه گرا تر از شیوه‌های سنتی تبلیغات به‌خصوص برای کسب و کارهای اینترنتی می باشد. در ادامه تنها چند نمونه از مزایای بازاریابی دیجیتالی را مطالعه می‌کنیم که این موردها با رشد این فضا در میان کسب و کارها بیشتر و پیشرفته‌تر نیز می شوند.

این مطلب را هم بخوانید :   مقاله بهینه سازی سایت(سئو) : راهکارهای مهم برای جلب اعتماد بازدید کنندگان سایت کسب و کار اینترنتی

کسب و کار خود را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهید

امروزه همه چیز را می گردد آنلاین دید و خرید از بلیت سینما تا کوچک‌ترین کالاهای خانگی. چیزی که از آن نمی‌گردد گذشت و قبل‌تر هم به آن تصریح گردید این می باشد که کاربران از هر جایی می‌توانند محصولات شما در سطح اینترنت ببینند. با بازاریابی آنلاین کاربرهایی که دارند دنبال محصولی مشابه با محصول شما می‌گردند به سمت خود بکشانید. این امر باعث خواهد گردید جمعیت بیشتری محصولات شما را ببینند و با برند شما آشنا شوند.

 

بهای کمتری بابت تبلیغات می‌پردازید

با شیوه‌های جدید تبلیغات دیجیتال چه در فضای وب مثل تبلیغات بنری و کلیکی چه در فضای شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات در صفحه‌ها و کانال‌های هدف، هزینه تبلیغات نیز پایین‌تر آماده و حتی هدفمندتر هم شده می باشد. دیگر مجبور نیستید از رقبای بزرگ‌تر خود که خرج گزافی بابت تبلیغات میدانی و رسانه‌ای می‌کنند عقب بمانید. از دردسرها دور شوید، تبلیغات را در فضای اینترنت اجرا کنید و ببینید که چطور ترافیک به وب سایت فروشگاه اینترنتی شما می‌آید.

مشتریان خود را مناسب تر می‌شناسید و واکاوی می‌کنید

وقتی در فضای هدفمندتری تبلیغ می‌کنید با جنس مخاطبان خود آشنا می‌شوید. تمام این آمار را می‌توانید به‌صورت آنلاین ببینید و پس از واکاوی آن‌ها برای تبلیغات بعدی، طریقه رو به بهبودی را در پیش می‌گیرید. این اتفاقی می باشد که در فضایی غیر از اینترنت تقریباً شدنی نیست. حتی بعضاً مخاطبان شما در این مسیر با شما ارتباط مستقیم می‌گیرند که این خود مزیتی بزرگ می باشد تا به مشتری‌های خود نزدیک و نزدیک‌تر شوید.

اما چطور بایستی بازاریابی دیجیتالی و آنلاین را اجرا کنیم؟

دسته بندی : افزایش فروش سایت