در دنیایی که تکنولوژی هدایت کننده آن است، تصمیم گرفتن درباره اینکه کدام راه برای ساخت یک برند معتبر و تضمین فروش بهترین است کاری بسیار دشوار است.
این تصمیم یک کار بزرگ و حیاتی برای یک فروشنده و بازاریاب آنلاین است، یعنی کسی که می خواهد تجارت خود را از طریق اینترنت ارتقاء بدهد. یک فروشنده آنلاین از تغییرات موجود در این بستر و همچنین ابزارهای تجارت آنلاین استفاده های زیادی به منظور ارتقاء و پیشرفت برند خود می کند.
اگر شما هم یکی از فروشندگان آنلاین هستید و این پنج قانون را برای موفقیت کارتان در نظر نگیرند، احتمالا در این مسیر با شکست مواجه می شوید.

1. با وظایف خود به طور واضح و روشن ارتباط برقرار کنید :

اگر شما در فرآیند ارتقاء دادن به وب سایت خود نقش دارید، قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که تمام تمرکز خود را روی همین موضوع می گذارید و کارهای دیگر را واگذار می کنید.
بسیار مهم است که شما این کار را برای خود انجام می دهید یا برای یک مشتری، اگر به عنوان پیمانکار برای یک مشتری این کار را انجام می دهید، قبل از اینکه مراحل کسب اعتبار برند را شروع کنید، به صورت مختصر و مفید به مشتری خود، نحوه ارتقاء دادن یک محصول از طریق پلتفرم های چندگانه مثل تبلیغات اینترنتی، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و … را شرح دهید. مشتری شما باید بداند که شما چطور از طریق آشنایی ها و مهارت های خود با پلتفرم های مختلف، قادر هستید تا مصرف کنندگان را به سمت فروش محصولات سوق دهید.

2. توانایی ها و مهارت های خود را از هر کانال ثابت کنید :

در تجارت دیجیتالی، تمام ابزارهای رسانه ای برای تبلیغات در دسترس هستند. برای محبوب کردن برند خود، از اهداف رسانه ای مثل تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سئو استفاده کنید. همچنین از تبلیغات چاپی برای هماهنگ کردن و همگام سازی با تبلیغات آنلاین رسانه ای استفاده کنید. استفاده از این شیوه، یک فرآیند پیشرفت پایدار را ایجاد می کند.

زمانی که شما تبلیغات خود را آغاز می کنید باید به طور پیوسته بررسی کنید کدام روش ها برای شما بازدهی بهتری دارد و کدام روش ها را باید دیگر ادامه ندهید، به این آزمون و خطاها ادامه دهید تا ببینید کدام موارد برای شما کارساز است و کدام موارد فایده ای ندارند. یکی از بخش های مهم برای تبدیل شدن به یک فروشنده آنلاین، داشتن معیارهای مختلف در زمینه موفقیت ها و شکست ها می باشد. در این صورت، شما می توانید از این اتفاقات درس گرفته و با کمک آن ها، آینده کسب و کار خود را بهبود بخشید.

 

اگر برای مدتی تبلیغات خود را ادامه دهید متوجه خواهید شد که چقدر به روشها و وب سایت هایی که برای تبلیغات انتخاب کرده اید مسلط خواهید شد و با تجربه ای که کسب کرده اید هزینه ها به طور پیوسته کاهش می یابد و نتایج نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

3. برندهای قابل اعتماد حوزه فعالیت خود را شناسایی کنید :

وضعیت برندهای معتبر و قابل اعتماد را رصد کرده و مثل یک دانش آموز از موفقیت های آن ها درس بگیرید.
شما می توانید ایده های این برندها را الگوبرداری کرده و از آن ها به منظور ارتقاء بخشیدن به فعالیت های سازمان یا مشتریان خود استفاده کنید. همیشه ایده های خوب، در میان گروه هایی که با یکدیگر کار می کنند متولد می شوند. پس بهتر است از دیدگاه جمعی یک برند معتبر و پایدار به منظور ایجاد فرآیندهای موفقیت آمیز برای برندهای خود استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید :   مقاله بهینه سازی سایت بک لینک های روی سرور

4. خلاقیت به خرج دهید :

بهترین کمپین های موفق در دنیای تجارت دیجیتالی آن هایی هستند که توجه شما را بدون فریب کاری و زیاده گویی (ریاکاری) جلب می کنند.
شما باید برند خود و مخاطبین او را به خوبی بشناسید. شاید آن ها ظرفیت مقداری شوخ طبعی را دارند، و یا اینکه شاید مشتاق به شرکت کردن در فرآیندهای تجارت باشند. با این اوصاف، با توجه به ظرفیت های مشتریان، شما می توانید از خلاقیت خودتان برای ایجاد کمپین های موفق تر استفاده کنید. کمپین هایی که به خاطر خلاقیت های شما، حالا بیش از پیش توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و مراودات مشتریان را بیشتر می کند و در نهایت، فروش و موفقیت بیشتری برای کمپین شما به ارمغان می آورد.

رفتارها و ارزش های مخاطبین در طی زمان تغییر می کنند، پس یکی از بزرگترین بخش های کار شما شناسایی خلق و خو و علایق، رفتارها و الگوهای خرید مخاطبین است. این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید برای چه کسانی بازاریابی می کنید و باعث می شود تا تجارت شما به رابطه بیشتر مخاطبین با کمپین های تجارت دیجیتالی منجر شود.

5. تا می توانید از رسانه های اجتماعی استفاده کنید :

رسانه های اجتماعی (در کنار ایمیل ها) یکی از جدیدترین و بهترین راه های محبوب کردن برند شما هستند.
رسانه های اجتماعی زمانی مفید هستند که شما حساب های کاربری با دنبال کنندگان زیادی در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و … داشته باشید. تجارت دیجیتالی خود را با کمک هر کدام از این پلتفرم ها گسترش دهید تا با این کار محصولات خود را از این طریق به صورت خلاقانه معرفی کرده باشید.

در توئیتر، سرتیترهای خبری مهم و خلاقانه را پست کنید. این کار کمک می کند تا خوانندگان به کلیک کردن روی لینک ها و رجوع به وب سایت شما تشویق شوند. این کار در میان تاجران اینترنتی به اصطلاح Click Baiting یا طعمه کلیکی معروف است. به خاطر داشته باشید که این روش در صورتی که محصول شما شایستگی توضیحات مربوطه را نداشته باشد، نتیجه معکوس خواهد داشت.

 

بنابراین سعی کنید که سرتیترهای قابل توجه ایجاد کنید، اما قبل از آن مطمئن شوید که مخاطبین شما با دیدن و مراجعه به محتوای لینک این سرتیترها احساس اینکه گول خورده اند را نداشته باشند.

باید سرتیترها و محصولات شما به گونه ای به هم مرتبط باشند که به اندازه کافی جلب توجه کنند و در عین حال چیز اغراق آمیزی در آن ها وجود نداشته باشد. اگر انرژی و وقت کاربران بر سر این موضوع هدر برود، شما در این مورد شکست می خورید.

این مطلب را هم بخوانید :   فکر کردن کافی است، بک لینک های مورد نطرمان را درست کنیم

وال مارت بزرگ ترين شرکت عمومي جهان در سال 2014  با بيش از 2 ميليون کارمند و بزرگترين فروشگاه زنجيره اي جهان مي باشد. در سال 2009 اين شرکت 51 درصد از فروش 258 بيليون دلاري خود را از طريق فروش خواروبار کسب کرده است. وال مارت بيش از 11000 فروشگاه در 27 کشور جهان تحت 55 نام مختلف دارد.

سياست ابتدايي اين فروشگاه در سال 1945، فروش ارزان محصولات با حجم بالاتر و سود کم تر بود. در ابتدا به دليل هزينه هاي بالاي اجاره و خريد شعبه ها، شرکت عقب نشيني هايي داشت اما به تدريج قادر به پيدا کردن تامين کننده هايي با قيمتي کم تر از ساير فروشندگان گشت. در سال اول فروش 45 درصد افزايش يافت و هر سال به فروش کل شرکت اضافه گشت. در 5 سال اول کار شرکت توانست شعبه هاي خود را به 24 عدد برساند. در 25مين سال تاسيس شرکت، تعداد شعبه ها به 1198 عدد رسيد.

در سال 1980 شرکت با هزينه 24 ميليون دلاري، ارتباط تمام شعبه هاي خود به شکل ارتباط دو طرفه ي صدا و اطلاعات و ارتباط يک طرفه تصويري با دفتر مرکزي خود برقرار کرد تا موجودي و فروش خود را در فروشگاه ها داشته باشد.در ان سال شرکت داراي بزرگترين شبکه ارتباط ماهواره اي دنيا بود. در سال 2005 تعداد شعب در امريکا چنان افزايش يافت که تنها در دورافتاده ترين نقاط کشور فاصله افراد با نزديک ترين فروشگاه والمارت  به 97 کيلومتر رسيد.

در سال 2005 شرکت براي کاهش هزينه هاي خود طرحي ريخت تا با هزينه 500 ميليون دلاري 25 درصد از مصرف سوخت کاميون هاي حمل بار را طي 3 سال کاهش دهد، و ظرف 10 سال آن را دو برابر کند،20  درصد از گاز هاي گلخانه اي را طي 7 سال کاهش دهد و ميزان مصرف انرژي در شعب خود را تا 25 درصد ظرف 3 سال کاهش دهد. همچنين 3 شعبه آزمايشي را با صفحه هاي خورشيدي تاسيس کرد، همچنين شرکت به اين سمت رفت که از فناوري هاي جديد براي يخچال ها و مخزن جوش هاي خود استفاده کند تا هزينه ها را کاهش دهد.  با تحقيقاتي که انجام شد شرکت براي کاهش هزينه هاي اضافي خود دريافت که با کم کردن بسته بندي محصولات مي تواند هزينه هاي خود را کاهش دهد، فقط با کاهش بسته بندي اسباب بازي هاي فروشگاه 4/2 ميليون دلار به طور مستقيم صرفه جويي مي شود.

وال مارت همچنين با تاسيس شرکت برق خود در تکزاس هزينه برق خود را با خريد عمده برق به صورت ارزان کاهش داد، همچنين برنامه دارد که در آينده بتواند به مشتريان تکزاسي خود برق بفروشد.

شرکت براي افزايش فروش خود تصميم گرفت شکل جديدي از مرکز هاي خريد را در سال 2006 احداث کند، به اين شکل که فروشگاه هاي جديد داراي کف چوبي، راهرو هاي عريض تر، بار سوشي، کافي شاپ و ساندويچ فروشي با wifi رايگان باشند و محصولات گران تر برقي و مشروبات الکلي گران تر و ساير کالا هاي لوکس در آنها به فروش برسد.

وال مارت همچنين غذا ها  و سبزيجات را به قيمت ارزان عمده در محله هاي کم درامد عرضه مي کند.اخيرا شرکت اعلام کرده که سعي ميکند با تامين کنندگاني قرارداد ببندد که محصولاتي سالم تر ارائه ميدهند،مثلا کم نمک تر و کم شکرتر باشند.

شعار فروشگاه براي 19 سال :”always low prices,always”

شعار فعلي: “save money live better”

در سال 2011 شرکت اعلام کرد که سيستم جديد خود را ‘walmart to go’ که به مشتريان اين امکان را مي دهد که يک سري اقلام خاص مثل مواد غذايي و لوازم منزل را از طريق سايت سفارش دهند ، را راه اندازي مي کند.

در سال 2012 شرکت سيستمي راه انداخت تا از طريق mail مشتريان خود را با مبلق ماهيانه 7 دلار ثبت نام کند که در ماه 5 تا 8 نمونه غذا را براي امتحان به آنها تحويل دهد.

 در سال 2006 والمارت تصميم گرفت تا دارو نيز به اقلام خود اضافه کند تا بتواند به قيمت عمده و ارزان ارائه دهد که در این زمینه نیز موفق ظاهر شد.

شرکت در سال 2008 تصميم گرفت تا يک سري فروشگاه کوچک احداث کند تا برنامه هاي خود را اول به صورت امتحاني در آنجا پياده کند و در صورت موفق بودن آنها را در فروشگاه اي بزرگ خود پياده سازي کند .

خدماتي که در  والمارت ارائه مي شوند، عبارت اند از: محصولات کشاورزي، دارو، لاستيک، عينک، عکاسي و آتليه، شعبه بانک، موبايل فروشي، فست فود، بعضا ايستگاه مترو و مک دونالد و پمپ بنزين.

به مرور زمان حدود 40 درصد از محصولات فروخته شده در والمارت به برندهاي خود شرکت تبديل شدند يا توسط خود شرکت به توليد کنندگان سفارش داده شدند.

سياست والمارت بر فروش انواع مختلفي از يک کالا با قيمت ارزان است. فروشگاه هاي والمارت همچنين از افرادي به نام خوش آمد گو در ورودي فروشگاه استفاده مي کند  و به طور مخصوص برای این کار تربيت شده اند.اين افراد آموزش ديده اند تا به خريداران کمک کنند تا اجناس خود را پيدا کرده و به سوالات آنان جواب دهند. والمارت هزينه اي از تامين کنندگان براي قرار دادن اجناس آنها در قفسه هاي خود نمي گيرد. در عوض بر فروش محصولات پرطرفدار تاکيد مي کند و به مدير شعب خود اجازه مي دهد تا محصولات کم طرفدار خود را از شعب خارج کنند و محصولات پرطرفدار را جايگزين کنند.

فروش وال مارت از طريق آنلاین روز به روز رو به افزاش است، 26 در صد از کل خريد خواروبار نيز از طريق اينترنت است.

سياست وال مارت در کشورهاي مختلف بنا به سليقه و فرهنگ مردم تغيير مي کند، به عنوان مثال دريافت که در کشور چين مردم تمايل به مصرف ماهي زنده دارند، پس درصدد برامد تا آکواريوم هايي در شعب تعبيه کند تا ماهي زنده را بتواند عرضه کند.