چگونه یک فروشگاه اینترنتی جذاب با محصولات کم داشته باشیم

تمام فروشگاه‌های اینترنتی یک هدف رایج دارند: هر تعداد محصولی که ممکن می باشد بفروشند. فراتر از آن، فروشگاه‌های اینترنتی در مراحل مختلف شامل ساختار، طراحی، ویژگی‌ها، بازار هدف و … باهم برابر نیستند. با فکر به این موضوع، چیزی که به شدت برای کسب‌وکارهای اینترنتی مهم می باشد این می باشد که فروشگاه‌های اینترنتی مناسب و درخور خصوصیات صنعت مربوط به آن داشته باشند.

مقوله‌ای که ممکن می باشد در ساختار و شخصیت فروشگاه تأثیر داشته باشد، اندازه محصولات موجود در فروشگاه می باشد. خیلی از کسب‌وکارهای کوچک خود را به تولید صنایع دستی یا کالاهای سفارشی با تعداد محدود اختصاص می‌دهند که قطعاً جذابیت خاص خود را دارد اما ممکن می باشد در یک صفحه وب که تقریباً خالی می باشد چشمگیر نباشد.

first_image-2

آیا این بدین معنی می باشد که با تعداد کم محصولات ارزش ساخت یک فروشگاه اینترنتی را ندارد؟ً! قطعاً جواب منفی می باشد! این تنها بدین معنی می باشد که به جنبه‌های خاصی از این طریقه توجه داشته باشید. شما مطمئناً می‌توانید فروشگاه اینترنتی بسازید که ظاهر زیبایی داشته باشد و به خوبی بفروشد، مخصوصاً اگر نکته‌های زیر را دنبال کنید:

روی عکاسی حرفه‌ای از محصولات سرمایه‌گذاری کنید

تبلیغ برند خود با عکس‌های با کیفیت همیشه در اولویت می باشد. اما یک ضرورت اضافه‌تر هم می باشد تا وقتی با فروشگاهی با محصولات محدود کار می‌کنید این روش به خوبی کار کند. نه تنها عکس‌های حرفه‌ای محصولات شما را به عالی‌ترین وجه ممکن به نمایش می‌گذارد بلکه نمای کلی وب سایت فروشگاه اینترنتی را شما را از نظر ظاهری بهبود می‌بخشد.

اگر فروشگاه اینترنتی شما بجای یک محصول خدمت یا سرویسی را می‌فروشد، یک عکاس استخدام کنید تا از یک جلسه بین شما و مشتریانتان یا از شما در حال ارائه آن سرویس عکاسی کند.

بزرگ فکر کنید، بزرگ طراحی کنید

با محصولات کم، آن‌قدر هم فضایی را توی وب سایت شما اشغال نمی‌کند. برای اینکه از ایجاد فضاهای خالی سفید که برای هیچ وجهی از طراحی وب سایت بهره گیری نشده می باشد، از عکس‌های بزرگ، فونت‌های بزرگ، تیترهای بزرگ و … بهره گیری کنید. وقتی با عناصر بزرگ در طراحی کار می‌کنید خلی مهم می باشد که از به هم ریختگی یا شلوغی در وب سایت جلوگیری کنید. از همان فضای بخصوص بهره گیری کنید و به همان اندازه طراحی خود را بزرگ کنید. همه چیز را توی هم جا ندهید که حتماً باعث هرج و مرج خواهد گردید.

Think-Large-Design-Large-1

 

یک صفحه به هر محصول اختصاص دهید

فروشگاه‌های اینترنتی که محصولات زیادی دارند معمولاً فهرست محصولات خود را با بهره گیری از شاخه‌ها از هم جدا می‌کنند. با وجود محصولات کمتر شاید ایده بهتری باشد که برای هر محصول یک زیرشاخه به‌صورت جداگانه در شاخه اصلی خود ایجاد کنید و از تمام صفحه برای ارائه محصولات خود به مناسب ترین شکل ممکن بهره گیری کنید.

این مطلب را هم بخوانید :   ترفند سئو : ایمیل مارکتینگ چیست و چرا مهمترین روش در بازاریابی اینترنتی است؟

یک از روش‌های مؤثر در این رویکرد این می باشد که هر محصول را به عنوان زیرشاخه‌ای با بهره گیری از همان نام و هویت محصول در فروشگاه جای دهید. برای مثال، بجای ایجاد یک صفحه جدا برای صابون اسطوخدوس، صابون خیار، صابون عسلی بسازید، چیزی مثل “حس آرامش‌بخش”، “تازه کردن حس نشاط” یا “آرامش عمیق” را امتحان کنید!

با جزییات تفسیر کنید

فرصتی را برای ارائه محصول خود را به شیوه‌ای معقولانه که همه مزایای آن را در بر می‌گیرد را در نظر بگیرید. مجبور نیستید خودتان را به فهرستی ساده محدود کنید. عکس کامل‌تری از محصول خود را با بهره گیری از چندین عکس، فرآیند تولید آن یا ارائه ویژگی‌های محصول (اندازه، رنگ، مواد) به تصویر بکشید.

این موضوع بسیار مهم می باشد زیرا یک فروشگاه با محصولات کم شاید به نظر خریدار آنلاین زیاد خاص یا حرفه‌ای به نظر نرسد. با اضافه کردن اطلاعات و محتوا شما نشان می‌دهید که قابل اعتماد و در کار خود جدی هستید و شما روی کیفیت تأکید بیشتری نسبت به کمیت دارید.

be-detailed

به محصول خود زندگی ببخشید

برای مشتری‌های بالقوه‌ی خود تجسم محصولاتتان را به عنوان بخشی از زندگی آن‌ها با روشی که نشان دهد چرا به این محصولات نیاز دارند ساده کنید. شما می‌توانید به این امر با اضافه کردن عکس‌هایی که نشان می‌دهند محصولات شما توسط افراد واقعی بهره گیری می گردد دست پیدا کنید (بجای اینکه با اغراق زیاد تنها با یک پس‌زمینه سفید آن را نمایش دهید). یا به‌وسیله‌ی ساخت فیلم‌های آموزشی و تبلیغاتی، نوشتن توضیحات با لحنی دوستانه و شفاف و لیست کردن پیشنهاد‌ها و ترفندها که ارزش محصول شما را به حداکثر می‌رساند.

توصیه مشتری‌های راضی را به وب سایت اضافه کنید

قدرت نظرات مثبت واقعی می باشد و تأثیر بزرگی مخصوصاً در حوزه تجارت الکترونیک دارد. حوزه‌ای که خریداران می‌خواهند مطمئن شوند که در حال انجام یک معامله خوب از راه دور هستند. با محدودیت انتخاب در محصولات کم، گرفتن بازخوردهای مشتریان قبلی که محصول شما را تائید می‌کنند می‌تواند مهر تأییدی باشد بر آن چیز که شما نیاز دارید تا با اعتماد به نفس بیشتری هویت برند خود را ارائه دهید. شما دو راه دارید یا صفحه نظرات کاربران قبلی را ایجاد کنید یا در صفحه همان محصول نظرات مربوط به آن را جای دهید.

این مطلب را هم بخوانید :   نکته بهینه سازی سایت : سایت خود را راه اندازی کنید و خود را بازنشسته کنید

۴ روش برای بالا بردن تعامل و فروش در ایستاگرام

فروش در اینستاگرام

این یک حقیقت می باشد.

اینستاگرام در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و به شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شده که خیلی سخت می باشد که از آن بگذریم.

به هر حال، مطالعات نشان داده که تعاملات با برند‌ها در ایستاگرام ۲۵ درصد از دیگر شبکه‌ها مانند فیسبوک، توییتر و پینترست بیشتر می باشد. یک شبکه اشتراک‌گذاری عکس که رشد سالانه ۹۰۰ درصد را سپری کرده می باشد و بر اساس آمار ۷۰ درصد خانم‌ها و ۳۰ درصد آقایان در آن حضور دارند.

در اینجا ۴ روش برای بهبود کسب و کار شما توسط اینستاگرام را ذکر می کنیم.

۱) کمپین یا مسابقه راه اندازی کنید

زمانی که در مورد محتوایی برای بدست آوردن کاربر بیشتر صحبت می‌کنیم، نمی‌توانید روش بهتری نسبت به راه‌اندازی کمپین یا مسابقه در ایسنتاگرام فکر کنید.

زمانی که شما درمورد شناخت برند نایک یا استارباکس مطالعه می‌کنید، متوجه می شوید این یک راه بسیار عالی برای انگیزه دادن به مشتریان می باشد تا خریدها و آن چیز که که درمورد برند شما را دوست دارند را به اشتراک بگذارند.

شروع کردن با یکی از موردها بسیار ساده می باشد:

  • انگیزه درستی را انتخاب کنید، با دادن راهی که مردم آن را میخواهند
  • هشتگ ساده و یکتایی برای کمپین خود انتخاب کنید
  • قالب مشخصی انتخاب کنید تا به توجه‌ها را متمرکز کنید
  • متراکم و انبوه محتوا را در فضای آنلاین نشر دهید

اگر اونقدر خوش شانس نیستید که بتوانید از طریق API مستقیما پست کنید تصاویر را، ابزارهای زیادی هستند که می توانید به راحتی از طریق آن‌ها محتوا و کمپین خود را راه اندازی کنید.

بعضی از این‌ها که ما به شما پیشنهاد می کنیم:

•رونگار

•TINT

•PIXLEE

•Statigram

•Olapic

•Venueseen

•Candid

یکی از نمونه ‌های موفق بازاریابی از طریق محتوا در اینستاگرام بزند Michael Kors می باشد. اونها مسابقه ای طراحی کردند برای کسانی که یکی از ساعت‌های آن ها را خرید کرده بودند تا آن‌ها عکسی با آن ساعت را با هشتگ #mktimeless پست کنند.

این نمونه ای از آن‌هاست:

مشارکت مردم با در اینستاگرام شما از طریق مسابقه یک راه بسیار خوب برای تعامل و جذاب بودن شما برای کاربرانتان خواهد بود.

سایت ما حاوی مقالات مفید آموزشی درباره سئوی سایت است

۲) عکس‌های که مردم در ایستاگرام گذاشته اند را در صفحه محصول خود قرار دهید

این مناسب ترین روش می باشد تا به مشتریان فعلی و آینده خود ثابت کنید که محصولات شما فقط محبوب نیستند، بلکه بایستی به گونه مرتب مجذوب پدیده روانشناختی اثبات اجتماعی شوند.

به گونه اختصار بایستی موجودات اجتماعی باشید! ما تمایل داریم چیزهایی را دوست داشته باشیم که بقیه هم دوست داشتن آن‌ها را نقل کنند. چرا نباید به مشتریان آینده خودتان نشان دهید که مشتریان فعلی شما هم از محصولاتتان بهره گیری می کنند و هم آن‌ها را بسیار دوست دارند؟

در این جا یک نمونه بسیار خوب از این مفهوم را می بینید:

فروش لباس

 

۳) به پشت صحنه بروید

هیچ چیزی تعامل کاربران را همانند اجازه دیدن پشت صحنه فعالیت های شما و فرصت لایک و نظر دادن به آن ها برنمی‌انگیزد. این مانند آن می باشد که کسی را برای شام دعوت کنید و لبریز از احساس وفاداری به برند یا قدمی جلوتر برای صمیمیت با مشتریانی که به دنبال گزینه‌هایی بی پایانند.

برای مثال، Threadless به دنبال کنندگان خود اجازه می‌دهد نه تنها ببینند آن ها چطور کار می کنند بلکه چطور تیشرت‌های آن ها رنگ می‌ گردد.

رفتن به پشت صحنه به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا تجریه خصوصی‌تر داشته باشند، مساله ای بسیار ازشمند که اساسا به پیشرفت یاری خواهد نمود.

۴) کاتالوگ محصولات خود را در حرکت نمایش دهید

قطعا شما میتوانید همان تصاویر ساده با پیش‌زمینه سفید را برای محصولات خود در وب سایت بهره گیری کنید اما اینستاگرام این فرصت را به شما می‌دهد تا محصولات خود را در شرایط واقعی به نمایش بگذارید.

این به دنبال کنندگان شما یاری می کند تا محصولات شما در شرایطی که می توانند با محیط روزانه خود وقف دهند ببینند.

به گونه مثال نایک که به عنوان یک برند بسیار خوب در اینستاگرام شناخته می گردد، آخرین کفش‌های خود را به طوری که در زندگی واقعی بهره گیری می شوند در عکس‌ها نمایش میدهد و دنبال کنندگان این فرصت را دارند تا آن‌ها را لایک کنند و یا نظرات خودشان را در این ارتباط بگویند.

به روش‌هایی فکر کنید که مشتریان شما با محصولاتتان ارتباط مستقر می کنند، آن‌ها را میپوشند و یا آن‌ها را از طریق اینستاگرام پر رنگ‌تر نمایش می‌دهند.

امیدواریم این روش‌ها به شما یاری کنند تا بیشتر مزیت‌های اینستاگرام را بشناسید و به روش‌های خودتان از آن بهره ببرید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت