چرا رضایت مشتری مهم می باشد (قسمت دوم)

رضایت مشتری از این رو بسیار مهم می باشد که معیاری در اختیار بازاریاب‌ها یا صاحبان کسب‌ و کار قرار می‌دهد تا به‌ وسیله‌ی آن کسب‌ و کارهای خود را مدیریت کنند و بهبود ببخشند.

در قسمت اول این مقاله از ۶ دلیل مهم بودن رضایت مشتری نام برده گردید که سه مورد آن یعنی؛ خرید دوباره مشتری و اندازه وفاداری آن به‌عنوان یک شاخص پیشرو، رضایت مشتری به‌عنوان یک وجه فرق و دلشوره مشتری از کیفیت خدمات مشتریان یک کسب و کار و تأثیر مستقیم آن با اندازه رضایت مشتری، تبیین داده گردید.

در ادامه توجه شما را به ۳ دلیل دیگر در اهمیت اندازه رضایت مشتری در کسب و کار شما جلب می‌کنیم.

۴- ارزش مدت زمان بقای مشتری را بالا می‌برد

مطالعه‌ای صورت گرفته توسط InfoQuest، که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت دارد، نشان می‌دهد که مشتری که کاملاً رضایت دارد ۲٫۶ برابر بیشتر از مشتری که تا حدی رضایت دارد در اندازه درآمد تأثیر گذار می باشد. به علاوه، یک مشتری کاملاً رضایتمند ۱۴ برابر بیشتر از مشتری تا حدی ناراضی به کسب درآمد یاری می کند.

رضایتمندی تأثیر مهمی را در مقدار درآمد به دست آمده توسط مشتری برای کسب و کار شما اعمال می کند.

کسب و کار موفق اهمیت ارزش بقای مشتری یا Customer Lifetime Value – CLV را درک می کند. اگر CLV را بالا ببرید، اندازه برگشت پولی که خرج بازار کردید را نیز افزایش می‌دهید.

برای مثال شما ممکن می باشد ۵۰۰ دلار برای هر جذب مشتری خرج کنید که اندازه CLV یا ارزش بقای آن مشتری ۷۵۰ دلار باشد که این بازدهی سرمایه ۵۰ درصدی از فعالیت‌های بازاریابی می باشد. حالا تصور کنید اگر CLV یا ارزش بقای آن مشتری ۱۰۰۰ دلار باشد، ۱۰۰% بازدهی سرمایه را به همراه خواهد داشت!

ارزش بقای مشتری تحت تأثیر و وام گیر اندازه بالای رضایت مشتری و استراتژی خوب برای حفظ مشتری می باشد.

۵- اندازه تبلیغات منفی دهان به دهان را کاهش می‌دهد

McKinsey، کمپانی مشاوره مدیریتی، به این موضوع دست پیدا نمود که مشتری ناراضی در مورد تجربه‌ی بد خود با بین ۹ تا ۱۵ نفر صحبت می کند. در حقیقت ۱۳% از مشتری‌های ناراضی با بیش از ۲۰ نفر درمورد‌ی تجربه خود حرف می‌زنند.

این نشان دهنده‌ی اندازه بالای تبلیغات منفی دهان به دهان می باشد!

با این حال چقدر این موضوع بر کسب و کار و اعتبار صنعت شما تأثیر خواهد گذاشت؟

رضایت مشتری قویاً به اندازه درآمد و تکرار خریدهای مشتری مرتبط می باشد. آن چیز که اغلب فراموش می گردد این می باشد که چگونگی رضایت مشتری می‌تواند تأثیر منفی در کسب و کار شما داشته باشد. یک دلیل برای از دست دادن یک مشتری به خاطر راضی نبودن آن‌ها می باشد. اما دلیلی دیگر برای از دست دادن دست کم ۲۰ مشتری به‌ گونه کامل می‌تواند بعضی تبلیغات دهان به دهان منفی باشد.

برای از بین بردن تبلیغ دهان به دهان منفی نیاز می باشد که شما اندازه رضایت مشتری را بصورت مداوم بسنجید. ردیابی تغییرات رضایت مشتری به شما یاری خواهد نمود که تشخیص دهید آیا واقعاً مشتری با محصول یا سرویس شما خوشحال می باشد یا خیر.

۶- نگه داشتن مشتری‌های فعلی ارزان‌تر از جذب مشتری‌های جدید می باشد

این مطلب را هم بخوانید :   نکته کلیدی بهینه سازی سایت:راه های افزایش فروش در کوتاه ترین زمان

این موضوع احتمالاً شایع‌ترین آمار اندازه رضایت مشتری در جامعه می باشد. جذب مشتری‌های جدید تقریباً ۶ تا ۷ برابر بیشتر حفظ مشتری‌های فعلی برای شما آب می‌خورد!

اگر این آمار با افکار شما جور در نمی‌آید پس راه دیگری وجود ندارد که بتوان نشان داد چرا اندازه رضایت مشتری مهم می باشد!

مشتریان خرج زیادی بر می‌دارند تا جذب شوند. شما و تیم بازاریابی شما پول‌های زیادی را خرج می‌کنند که تصویر ذهنی در افراد بسازید، آن‌ها را پرورش دهید تا به دنبال کننده شما تبدیل شوند و در نهایت به فروش نزدیکشان کنید.

پس چطور می باشد که می‌توان با خرج کمتر و یا بدون خرج مشتری را حفظ نمود؟

تصور کنید که یک ششم بودجه بازاریابی خود را به حفظ مشتری اختصاص داده‌اید. فکر می‌کنید چطور می‌تواند این بودجه شما در بهبود رضایت مشتری و حفظ مشتری یاری دهد؟

به چند مورد از استراتژی‌های حفظ مشتری تصریح می‌کنیم که ممکن می باشد شما به فکر فرو ببرد:

– از بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی برای آموزش مشتریان بهره گیری کنید.

– از ایمیل برای ارسال تبلیغات ویژه بهره گیری کنید.

– از نظرسنجی‌هایی برای دیدن و شنیدن اندازه رضایت مشتری بهره گیری کنید.

– با ارائه تجارب شخصی مشتریان خود را خشنود کنید.

حرف آخر؛ اندازه رضایتمندی را اندازه‌گیری کنید تا ببیند واقعاً چطور مشتری‌های شما خوشحال شدند

شرکت Lee Resource، ارائه دهنده مشاوره به کسب و کارها، به این موضوع دست یافتند که به ازای هر شکایت مشتری ۲۶ مشتری ناراضی هست که سکوت می‌کنند.

این آماری هشدار دهنده می باشد. اغلب کمپانی‌ها فکر می‌کنند مناسب ترین هستند و مشتری ناراضی ندارند. حقیقت امر اینست که ۹۶% مشتری‌های ناراضی شکایت نمی‌کنند. در واقع به راحتی کسب و کار شما را ترک می‌کنند و هیچگاه باز نمی‌گردند.

۵ نکته برای فروش کالا در اینستاگرام

به این فکر هستید گه چگونه در اینستاگرام بفروشید؟

برای ایجاد بیشترین تعامل با مشتری‌ها در اینستاگرام، عکس‌ها و توضیحات شما بایستی برجسته باشد و خرید می‌بایست به آسان‌ترین روش ممکن انجام بگیرد.

در این مقاله به ۵ نکته مؤثر در فروش محصولات در اینستاگرام پی خواهید برد.

این مطلب را هم بخوانید :   آموزش بهینه سازی سایت: روش های افزایش بازدید وب سایت کسب و کار اینترنتی

۱- روش خاص خود را برای نشان دادن محصولات ایجاد کنید

قبل از اینکه شروع کنید چیزی را پست کنید، به این فکر می‌کنید که محصولات را می‌خواهید کجای پیج خود جای دهید. جای درست محصول، کلید فروش در اینستاگرام و ایجاد تعامل می باشد. هویت زیبایی‌ را که برای پیج اینستاگرامی خود در نظر دارید شناسایی کنید.

زمانی که عکس‌های محصولات خود را دارید، از فیلترهای داخلی اینستاگرام بهره گیری کنید یا یک برنامه مانند VSCO Cam را نصب کنید تا عکس‌های خود را از نظر ظاهری واضح‌تر و شفاف‌تر کنید. اما به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید ویترینی از محصولات واقعی خود را به مشتری‌ها نشان دهید، پس گاهی اوقات برای فروش در شبکه‌های اجتماعی نداشتن فیلتر مناسب تر اقدام می کند.

اگر می‌خواهید یکی از محصولات خود را به روش‌های مختلف نشان دهید، از برنامه Instagram Layout app بهره گیری کنید. برنامه‌ای که به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های گوناگون را داخل یک عکس جای دهید. از این برنامه بهره گیری کنید تا محصول خود را از زوایای مختلف نشان دهید. روشی که به خصوص برای کسب و کارهای در زمینه مد و جواهرات مفید می باشد.

kt-rocksbox

Rocksbox با روشی سازگار و مؤثر محصولات خود را در صفحه اینستاگرامی خو به نمایش درآورده‌اند. آن‌ها محصولاتشان را از نمای بسته یا به‌وسیله مدلی که آن محصول را پوشیده نمایش می‌دهند. مردم واقعاً می‌توانند محصولات را ببینند و متوجه بشوند که چطور این محصولات را در زندگی روزمره خود جای دهند.

۲- به توضیحات محصول چیزهای فوق‌العاده‌ای اضافه کنید

درحالی که شفاف‌سازی از آن چیز که می‌فروشید مهم می باشد، همچنین بایستی توجه و علاقه مشتری‌ها را به توضیحات خود در مورد محصولات جلب کنید.

یک راه برای این که موضوع را به واقعیت تبدیل کنید این می باشد که مقداری شکلک‌های (emojis) مرتبط را به توضیحات اضافه کنید. این شکلک‌ها یاری می‌کنند که توضیحات شما از متن‌های کپی شده تفکیک شوند.


kt-birchbox-emoji

Birchbox از شکلک‌ها یا ایموجی ها بهره گیری می کند تا محصولات خود را با جزییات تبیین دهد و چطور آن‌ها را بفروشد. اینجا می باشد که ایموجی ها در این پیج اینستاگرامی به نظاره کنندگان یا مخاطبان این امکان را می‌دهد که متوجه شوند هر عطر چه رایحه‌ای دارد.

۳- دیده شدن محصول خود را با بهره گیری از هشتگ ها ارتقا دهید

سایت ما حاوی مقالات مفید آموزشی درباره سئوی سایت است

برای پیدا کردن مطلب مورد نظر می توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو نمایید

 

 

هشتگ ها خیلی کارها می‌توانند بکنند تا محصولات شما در اینستاگرام دیده شوند. از خود ویژگی جستجوی اینستاگرام قسمت تگ‌ها – Tags بهره گیری کنید تا محبوب‌ترین هشتگ ها را با در نظر داشتن کلمه کلیدی خود پیدا کنید. سپس ۳ تا از ۵ هشتگ محبوب را در کمپین‌های خود برای فروش در شبکه‌های اجتماعی بهره گیری کنید.

این مطلب را هم بخوانید :   ترفند سئو:چرا و راه های کسب درآمد از اینترنت ؟

insta

فراموش نکنید که همچنین هشتگ های مخصوص برند خود را خلق کنید و از آن‌ها بهره گیری کنید. هر روز چک کنید که ببینید چه کسی از این هشتگ بهره گیری می کند و در نظر داشته باشید که مناسب ترین عکس‌ها و ویدیوها در این هشتگ روی پلتفرم بازاریابی خود دوباره منتشر کنید.

۴- خرید را آسان کنید

حالا وقت این می باشد که دنبال کننده‌های (followers) خود را به مشتری تبدیل کنید. آدرس فروشگاه ساخته شده در بیدُک را در بیو صفحه اینستاگرامی خود وارد کنید تا مشتریان برای خرید محصولات مستقیماً وارد فروشگاه اینترنتی شما بشوند و تمام قابلیت‌های خرید آنلاین مانند پرداخت آنلاین را تجربه کنند که باعث با ثبات و آسان شدن طریقه خرید محصولات شما توسط مشتری‌ها خواهد گردید.

همچنین همان‌گونه که در یکی از مطالب قبلی تبیین داده گردید، قابلیت جدید خرید مستقیم در اینستاگرام در راه می باشد که در حال تست به‌صورت محدود و در پلتفرم‌های بزرگی مثل shopify می‌باشد و به‌زودی این امکان در سرتاسر جهان اجرایی خواهد گردید که اینستاگرام شما مستقیم به فروشگاه اینترنتی شما وصل خواهد گردید و خریدار تنها با لمس محصول روی عکس، بدون خارج شدن از اینستاگرام محصول را خریداری خواهد نمود. پس بدون فروشگاه اینترنتی نمانید!

۵- با عوامل مؤثر در اینستاگرام شریک شوید

شما می‌توانید با وارد شراکت شدن با عوامل یا پیج های مؤثر و برتر اینستاگرامی، که در اصطلاح به آن‌ها Instagram influencers می‌گویند، آگاهی از برند خود را گسترش دهید و فروش را بالا ببرید. به جمعیت زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا می‌کنید که به صورت ویژه به سمت محصول و خدمات شما روانه شده‌اند.

زاک کینگ یکی از عوامل مؤثر  با ۷٫۴ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام می باشد. در این پست زاک در حالی که آبنبات های شرکت SweeTARTS را می‌خورد از یک لپ‌تاپ می‌پرد بیرون و روی یک سطح لغزنده لیز می‌خورد!

kt-zachking-sweetarts-post

در کپشن این پست زاک، برند آن شرکت آبنبات سازی را تگ کرده می باشد و از هشتگ آن برند بهره گیری کرده می باشد. این پست بیش از ۶۵۰٫۰۰۰ لایک و شمار زیادی کامنت را در بر داشت.

بازاریابی از طریق پیج های پرطرفدار در اینستاگرام در حال تبدیل شدن به یکی از کلیدهای فروش و باریابی در شبکه‌های اجتماعی می گردد. نرخ‌های شناسایی برند، این موضوع را به خوبی ثابت می کند. در حقیقت خیلی دور از ذهن نیست که نرخ شناسایی برند شما ۲۹% تا ۴۵% باشد و در این چنین کمپین‌های تبلیغاتی به حدود ۶۰% افزایش یابد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت